وبلاگ شخصی امین زارع

دست نوشته | ارتباط | همکاری | نمونه کار

وبلاگ شخصی امین زارع

دست نوشته | ارتباط | همکاری | نمونه کار

وبلاگ شخصی امین زارع

تو این وبلاگ سعی می‌کتم بیشتر، از خودم و چیزایی که تو ذهنم میگذره بنویسم.و البته این وبلاگ جایی هست که شما می‌تونید مطالب جالب و مفیدی رو مطالعه کنید.ضمنا نمونه‌کارهام رو هم تو این بلاگ قرار میدم و امیدوارم شما هم بعد از دیدن این نمونه کارها، حتما نظرات و انتقاداتتون رو برام بفرستید.

آخرین مطالب
  • ۹۳/۰۳/۰۴
    گل

فرهنگ دزدی

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ
واقعا چرا هنوز این فرهنگ، بین ما ایرانیها جا نیفتاده که حاصل دسترنج دیگران رو از بین نبریم؟ نمونه‌ی بارِزِش هم همین مسئله‌ی رعایت نکردن قانون کپی‌رایت تو حوزه‌ی نرم‌افزاری هستش.
افرادی میشینن و با زحمت‌های بسیار بسیار فراوان، نرم‌افزارهای مفید برای ما درست میکنن. نرم افزارهایی مثل ویندوز، آفیس، ضدویروس‌ها و ... ، که مطمئنا زندگی خیلی از ماها، با همینا میچرخه. و ما هم خیلی راحت و با خیالی آسوده، این نرم‌افزارها رو به صورت "کرک شده" و یا بهتره بگم "دزدی شده" مورد استفاده قرار میدیم. واقعا وقتی به این مسئله فکر میکنم، تاسف میخورم. مردمی که همه جا حرف از حلال و حرام میزنن، اما خیلی راحت با دزدیدن این نرم‌افزارها، حلال را حرام، و حرام را حلال میکنند.

دیشب سر کلاس برنامه‌نویسی، استادمون داشت محیط ویندوز رو برامون طراحی میکرد(البته برای مثال و در حد مُبتَدی) و از نزدیک دیدم که چه زحمات فراوانی کشیده شده تا ما بتونیم به راحتی از امکانات ویندوز استفاده کنیم و زمانی که متوجه شدم برای انجام هر کار کوچیکی، چقدر زحمت کشیده شده، به این نتیجه رسیدم، که هیچکس حق نداره  به "کِرَک" حتی فکر بکنه.

کرک رو یکی از شومترین پدیده های تاریخ میدونم، و به نظرم اگه فکری به حالش نشه، تا چند سال آینده ضربه‌ی خیلی بدی به خودمون(ما ایرانیها) میزنه. چرا؟ خب معلومه دیگه... ملتی که به نرم‌افزار رایگان عادت کرد، دیگه حاضر نیست، بابت هیچ نرم‌افزاری دست توی جیبش کنه و اینطور میشه که یک صنعت نابود میشه.

تفسره
:
حالا ممکنه بعضی‌ها، از جمله خودم! به دلایل مالی نتونن این نرم‌افزارها رو بخرن و از این لحاظ نباید به این قشر خرده گرفت، اما مطمئنا افرادی مثل من هم همیشه اینجوری نمیمونن و شخصا قول میدم با اولین پولی که بیاد دستم، یه ویندوز اورجینال بخرم و خودم رو از جمع کِرَککُن‌ها خارج کنم.

امیدوارم روزی برسه که همه‌ی مردم ما از کرک بیزار باشند.    یا حق


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی